Provizii pentru o alimentație sănătoasă

Nu traversăm o perioadă tocmai ușoară, mai mult ca oricând este important să ne păstrăm calmul. Trebuie să facem tot ce putem astfel încât noi și cei dragi să fim în siguranță, iar recomandările trebuie luate în serios (chiar în timp ce lucrez la articol, aud strigăte de copii de la locul de joacă din spatele blocului).

N-o să vă scriu despre măsurile de siguranță, sunt convinsă că știți cu toții în acest moment ce trebuie făcut, o să vă scriu despre proviziile pe care le-am făcut eu pentru perioada în care vom reduce vizitele la supermaket. Și pentru că timpul ne permite, vă las și câteva idei de activități cu copiii în bucătărie.

Am cumpărat alimente neperisabile, care după socoteala mea, ar trebui să ne ajungă timp de cel puțin 4 săptămâni. Am pus și câteva legume și fructe proaspete, ele nu vor ajunge așa de mult, dar sunt importante. Pe lista mea nu s-au regăsit pungi cu făină fără număr și zahăr, pentru că acestea nu sunt alimente care să ajute organismul și care să contribuie la susținerea sistemului imunitar, dimpotrivă. Am cumpărat strict două pungi de făină, una integrală și una 650, câteva plicuri de drojdie și n-am luat ulei pentru că mai am din cel adus vara trecută din Grecia.

Am mai cumpărat:

  • fasole roșie la conservă
  • fasole albă la conservă
  • năut
  • linte
  • conserve de sardine
  • conserve de ton
  • mazăre congelată
  • fasole congelată
  • mix de legume
  • fructe de pădure
  • carne de curcan (1 kg, pentru că mai aveam în congelator)
  • cod
  • brânză în saramură
  • unt
  • kefir
  • iaurt
  • lapte vegetal
  • orez integral
  • ouă
  • paste integrale
  • muesli fără zahăr
  • fulgi de porumb fără zahăr
  • fulgi de ovăz simpli
  • crackers de orez
  • mere
  • morcovi
  • țelină
  • sfeclă
  • cartofi dulci
  • spanac
  • ridichi
  • ceapă roșie
  • broccoli

Tot ceea ce se află pe listă face parte din alimentația noastră obișnuită, nu există ceva cumpărat „la impuls” sau „ca să fie acolo”.

Mai aveam deja în casă quinoa, bulgur, chia, semințe de dovleac și floarea soarelui, nuci, fructe uscate, condimente, suc de roșii de casă, carne, cafea.

Voi găti ca de obicei, cu atenție la dozarea cantităților, pentru că nu ne place să aruncăm mâncare. Este important ca alimentația să susțină organismul, așa că dacă aș alege să fac o singură recomandare în acest moment, aceea ar fi de a renunța la zahărul rafinat. Este un aliment cu potențial inflamator, care din păcate se găsește în multe produse, de la pâine la somon afumat (citiți etichetele, da?). Aș mai zice să renunțăm și la alcool, sau măcar să alegem vin roșu (dacă avem, altfel nu mergem la cumpărături special pentru asta).

Eu cred că vom trece cu bine peste ce se întâmplă acum, important este să respectăm  recomandările pe care le primim.

Legat de activitățile cu copiii în bucătărie, este momentul să-i implicăm și pe ei, atât cât pot și în funcție de vârsta lor. Pot să curețe și să spele legumele, să amestece, să felieze, să frământe. Nu numai că vor avea ceva de făcut, dar poate fi un bun moment să le mai  explicăm de ce este important să mâncăm sănătos și cum ne poate ajuta hrana corectă organismul.

Noi am făcut o tartă de mere fără zahăr adăugat, cu blat din făină integrală și 650. Tudor a spălat și curățat merele, a cântărit ingredientele, a amestecat și frământat aluatul, a pus merele în forma de tartă.

Puteți să căutați piramida alimentelor și să vorbiți despre fiecare grupă în parte, pe Twinkl.ro găsiți timp de 30 de zile resurse gratuite care vă pot fi de folos.

Și aș vrea să vă mai spun ceva: deși nu acesta este momentul pe care l-aș fi ales, am creat un grup de Facebook special pentru viitoarele mele cliente, dar și pentru voi, cititoarele mele interesate cu adevărat de schimbarea stilului de viață. Grupul este privat, îl găsiți aici: https://www.facebook.com/groups/2450107035255040/     și vă aștept cu drag alături de mine. Scopul grupului este de a susține femeile care vor să ducă un stil de viață echilibrat, să aibă o siluetă armonioasă și să se bucure de feminitatea lor.

În următoarea perioadă voi posta rețete, idei legate de petrecerea timpului, idei de activități și chiar linkuri către antrenamente, pentru că eu îmi doresc să creez o comunitate de femei cu care să împărtășesc aceleași valori și idei.

Aveți grijă de voi și aveți grijă și de părinții și bunicii voștri în perioada aceasta!

 

Cu drag,

Andreea

 

Citește și:

https://carmenradu.ro/retete/minestrone-de-legume-cu-quinoa/

https://carmenradu.ro/retete/biscuiti-cu-morcov-fara-adaos-de-zahar/

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook

 

Sursa foto: Pixabay

 

(Visited 22 times, 1 visits today)

2 Comments

  1. Paula 12/03/2020 at 8:57 PM

    Buna,
    Reteta este din cartea din imagine? Este o carte cu retete pentru copii?
    Tot cam asa arata si lista mea de „provizii”, doar ca am inlocuit conserva de fasole cu fasole uscata (nu din alt motiv, doar ca nu prea am consumat pana acum fasole la conserve) am luat si feliile acelea de paine integrala de la Wasa, care au un termen mai mare de valabilitate, pasta de masline, ceaiuri, malai, miere (pe langa cele spuse de tine)
    Multumesc, citesc de fiecare data cu mare interes articolele tale.
    O zi frumoasa si sa trecem cu bine peste aceasta perioada!
    Paula

    Reply
    1. Carmen Radu 13/03/2020 at 5:37 AM

      Bună, da, rețeta este din broșura din imagine, a adus-o Tudor de la școală de 8 martie. Este de la DPH, „Pentru cea mai bună mamă din lume”. Eu am adaptat-o, am scos zahărul complet și făină am pus integrală și 650. O să o scriu zilele astea, a ieșit foarte gustoasă, chiar și fără zahăr adăugat. Foarte bine cu Wasa, noi ne-am cam săturat de ele așa că am luat crackers de orez. Conserve de fasole am luat parțial și din comoditate, sunt ușor și rapid de folosit în salate dar și în minestrone. Am găsit conserve doar cu sare și apă. Mulțumesc mult pentru aprecieri! Să fiți sănătoși și să fim bine cu toții!

      Reply

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.