REȚETE

Bomboane raw cu goji

Ocazional, mai prepar în casă bomboane raw, pentru că se fac repede, dacă nu punem la socoteală timpul pentru hidratarea fructelor. De regulă, folosesc curmale ca bază, însă bomboanele făcute cu ele mi se par întotdeauna prea dulci, chiar dacă folosesc cacao pentru a le pudra.

De data aceasta am hotărât să încerc altă combinație de fructe, așa că am folosit goji și stafide. Au ieșit gustoase și mai puțin dulci decât în cazul celor care au curmale.

Ingrediente:

250 g mix de stafide și goji ( fructe fără adaos de zahăr, eu am ales să pun stafide brune într-o proporție mai mare decât goji)

16-18 linguri făină de migdale

2 linguri ulei de cocos

cacao pentru pudrat

1/2 linguriță esență de rom

Am pus seara fructele la hidratat într-un bol cu apă și puțină esență de rom. Le-am lăsat peste noapte pentru că așa s-a nimerit, dar bănuiesc că se hidratează și în 1-2 ore.

bomboane raw

 

A doua zi le-am scurs și le-am stors bine, apoi le-am băgat în blender și le-am pasat. Am pus făina de migdale. Numărul de linguri poate varia puțin, pentru că știți cum e, poate atunci când măsurăm, o lingură poate fi mai plină, una mai goală. Ideea e că pasta trebuie să capete consistență, când o amestecăm, să nu mai rămână pe pereții vasului, să se dezlipească ușor. Dacă aveți nevoie de mai mult de 18 linguri, mai puneți.

bomboane raw

 

La final, am adăugat două linguri de ulei de cocos, scopul fiind acela de a lega mai bine compoziția. Am băgat apoi pasta la congelator 20 de minute ca să se mai întărească, abia după aceea am modelat bomboanele.

Le-am mai băgat apoi la congelator o oră și, înainte de a le servi, le-am pudrat cu cacao. Să știți că e important să alegem pudră de cacao de calitate, aroma e mai puternică și gustul deosebit.

Cred că această compoziție poate fi folosită cu succes și ca blat pentru o prăjitură raw vegană, poate cu o cantitate puțin mai mare de fructe și făină de migdale, în funcție de forma pe care o avem.

bomboane raw

 

Să nu uităm să fim atenți totuși și la porție, chiar dacă este un desert fără zahăr adăugat, nu înseamnă că putem mânca dintr-un foc o farfurie plină. Da, dulciurile raw sunt mai sănătoase datorită faptului că se bazează pe fructe uscate și nuci sau semințe, dar sunt calorice și bogate în grăsimi.

Să ne bucurăm de ele, dar cu măsură 🙂

Poftă bună!

 

 

Citește și:

https://carmenradu.ro/retete/mic-dejun-cu-seminte-de-chia/

https://carmenradu.ro/retete/biscuiti-de-casa-reteta-rapida/

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

 

Sursa foto: Arhiva personală. Mulțumesc pentru ajutor, Ruxandra Luca!

 

 

  1. Eu folosesc cacao bio pe care o gasesc la DM, dar nu stiu daca e cea mai buna varianta. Stiu ca trebuie sa aiba un anumit continut de grăsimi si ma gandeam ca poate mai sunt si alte criterii:)
    Dulciuri inspirate! 🙂

    • Nu știu cum e cea de la DM, n-am încercat-o 🙂 Cacao cu un procent mai mare de grăsime ( 22% ) este de calitate superioară, totuși, dacă metoda de extragere implică solvenți și alte substanțe, nu e chiar așa bine. Variantele mai puțin prelucrate sunt de dorit. Contează sigur și cultura, o cultură organică sau bio este o cultură unde nu s-a intervenit cu substanțe chimice.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.