Ai deadline-uri, ședințe, call-uri, task-uri care parcă nu se mai termină. Ajungi devreme la birou și pleci târziu. Poate ai apucat să mănânci micul dejun ( eu sper că da, am povestit aici de ce este important să nu sărim peste el), sigur n-ai avut timp și de gustare, cu siguranță cel puțin două cafele până la prânz și ups! ai uitat să bei și apă…ora prânzului te găsește înfometată și pateurile aburinde de la chioșcul din colțul străzii sunt apetisante. Ar merge și un hamburger cu cartofi prăjiți la fast food-ul de lângă birou, acum pe bune un hamburger nu se pune…

Da, am fost acolo, știu cum este. De fapt am știut până la momentul în care am spus stop! Nu mai vreau pateuri și covrigi și hamburgeri făcuți din carton! Am ales să îmi schimb viața și să optez pentru sănătate. Și am început să plec cu casoleta de plastic după mine. Sunt convinsă că în marea majoritate a firmelor mai există și acum o chicinetă cu un cuptor cu microunde, o masă unde să puteți mânca. Dacă despre partea de organizare a meniului săptămânal a scris aici Alina Trifu de la iHealth-Eating for tomorrow, eu o să vă povestesc DE CE este important să nu săriți nici peste această masă.

Motivația cu importanța pentru sănătate nu funcționează? Iată alta: mâncați de prânz ca să nu vă îngrășați! 🙂 Ei bine, fiecare masă a zilei își are rolul său pentru a ne păstra organismul echilibrat și sănătos și asta se traduce și prin menținerea unei greutăți corporale în parametrii vârstei și înălțimii fiecăruia. Dacă sărim peste prânz care în mod normal este intre orele 12-14, dacă ajungem acasă târziu cum se întâmplă de multe ori, după orele 19, intervalul de timp între micul dejun și cină este astronomic. Și v-aș întreba, ce senzație aveți când ajungeți acasă după ce ați mâncat doar dimineață și poate ați ronțăit un covrig sau un pateu în timpul zilei? Și v-aș mai întreba la cină cât mâncați? Stiți ce mâncați? Are mâncarea gust, aromă? O simțiți? Sau este totul pe repede înainte, cu foame mare, fără a mesteca și fără a acorda importanță conținutului farfuriei și mărimii porției?

Ei bine toate acestea acumulate în timp au efecte negative asupra corpului. Noi nu suntem construiți la fel ca animalele sălbatice care vânează la câteva zile și atunci se ghiftuiesc pentru că nu știu când vor avea noroc să prindă următoarea masă. Nouă ne trebuie energie în fiecare zi, ne trebuie cele 3 mese și 2 gustări pentru a nu ajunge la dezechilibre. Și să știți că de multe ori dezechilibrele apar târziu și greu mai pot fi date înapoi.

Credeți-mă că am trăit toate acestea pe propria piele: mâncatul aiurea, mâncatul nesănătos și dietele ținute una după cealaltă…și mă bucur tare pentru că am înțeles într-un final că sănătatea mea este mai importantă decât orice deadline. Și că pot să mă opresc la prânz 15 minute și să manânc ce mi-am adus de acasă, că pot seara să-mi pregătesc pachet pentru a doua zi cu prânz și gustare. Că nu trebuie să ajung să-mi fie atât de foame încât să rup frigiderul la ore târzii și nici să aleg pseudo-mâncare de tipul covrigilor. Atât de bine mi s-a întipărit obiceiul acesta încât am ajuns să nu-mi lipsească din geantă un baton cu cânepă și curmale sau o banană sau un măr indiferent pe unde mă duc.

Cu puțină organizare se poate. Nu vă place să pierdeți mult timp în bucatărie? Alegeți rețete ușoare, alegeți rețete care se prepară la cuptor, variante există cu siguranță. Alegeți pentru voi, alegeți să fiți sănătoși pentru că dacă pierdeți asta este mare păcat. Nici un job din lume, nici o afacere nu merită să sacrificați unul dintre cele mai de preț bunuri ale voastre: sănătatea.

Alegeți să faceți primul pas spre schimbare. Mic. Nu trebuie să vă propuneți să faceți totul de mâine, dar mâine poate fi un început!

 

Campania #prânzlabirou este derulată împreună cu Alina Trifu, Terapeut în terapii complementare – nutriție, diete, stil de viață și Membru în Ordinul Practicienilor de medicină complementară și alternativă și susținută de Bioloi.

Sursa foto: Pixabay

 

  1. Total de acord, dar la mine e mai greu cu timpul necesar pregătirii casoletei pentru prânz. Avem însă aragaz la serviciu și-mi prepar câteodată mămăligă peste care pun o porție de brânză cu smântână 🙂

    • Poți să încerci să pregătești de seara, în același timp cu cina. Sau să folosești ce mai rămâne la cină(de exemplu dacă ai făcut friptură la grătar, mai pune o porție și pentru a doua zi, lângă ea mai arunci doua trei legume și gata, ai o salată 🙂 ). Important este să evităm merdenelele și covrigii 🙂

  2. Ce initiativa frumoasa :-), bravo! Dupa patru ani si ceva de pauza, de cateva zile sunt din nou provocata sa imi fac pachetel pentru birou. Deocamdata am ales salata de ton cu de toate (salata verde, ridichi, rosii cherry, brocolli crud, masline kalamata felii, porumb) insotita de wassa, iar pt azi pui inabusit la tigaie (iese oarecum ca cel la gratar) si orez in stil oriental, bob cu bob. Ar fi mers si o salata, dar nu am mai avut timp de ea

  3. Eu imi fac pachet zi de zi. Resturile de la cina le pun in caserola, am anumite ingrediente ce le prepar din timp (fasole/naut/linte fiarta) adaug repede o salata verde, etc. Motivatia mea e simpla: sanatatea mea dar si banii. Am un cumul de alergii ce imi limiteaza accesul asa ca daca nu am pachet deseori ajung sa nu am ce manca la pranz.
    in rest pot sa zic ca fiecare corp e unic. Nu e obligatoriu sa bem cafea. Nu e obligatoriu sa mancam 3 mese pe zi. Nu e obligatoriu mic dejun sau pranz sau cina. Sunt persoane care sunt sanatoase doar cu o cina si ziua hidratare puternica (isi fac 2 l de suc de legume si dilueaza), alte persoane au envoie de 3 mese si 2 gustari. Depinde de om, depinde de varsta, de regim de viata etc. Cat timp suntem plini de energie si sanatosi si normoponderali atunci inseamna ca ce facem facem bine – sa mai lasam ce e important si ce e musai etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *