Tartă cu mere fără zahăr adăugat

Acum ceva vreme am făcut împreună cu Tudor o tartă cu mere fără zahăr adăugat. Rețeta originală se află într-o broșură pe care a primit-o de 8 martie de la învățătoarea lui.

Broșura se numește „Pentru cea mai bună mamă din lume”, este de la editura DPH. Eu am adaptat rețeta, n-am pus deloc zahăr și am combinat făina integrală cu făina 650.

Avem nevoie de o formă de tartă-eu am una din ceramică, cu diametrul de 28 cm.

INGREDIENTE

Blat:

  • 140 g făină integrală
  • 100 g făină 650
  • 150 g unt
  • un vârf de cuțit de sare
  • un ou bătut
  • puțină apă

Umplutură:

  • 800 g mere curățate de coajă, tăiate bucăți și cu miezul scos
  • scorțișoară după gust
  • 100 g stafide
  • 100 g nuci rupte bucăți ( eu am mai avut și vreo două lingurițe de nucă pisată, ne-a rămas de la mucenicii făcuți de Buni)
  • zeama de la o jumătate de lămâie

PREPARARE

Amestecăm într-un bol făina, sarea și untul până obținem o compoziție asemănătoare cu nisipul. Adăugăm apoi oul bătut și puțină apă dacă este nevoie, astfel încât să obținem un aluat flexibil. Punem aluatul în folie alimentară la frigider, pentru 30 de minute.

Pregătim umplutura: amestecăm merele curățate și tăiate bucăți cu scorțișoara, zeama de lămâie, nucile și stafidele.

Preîncălzim cuptorul la 180 grade. Scoatem aluatul și îl tăiem în două bucăți egale. Punem puțină făină pe suprafața de lucru și întindem o foaie subțire, pe care o punem apoi în forma de tartă (putem folosi și o tavă, dacă nu avem formă rotundă). Dacă aluatul se rupe-este posibil din cauza făinii integrale-nu-i nimic, îl peticim. Punem apoi umplutura și întindem a doua foaie de aluat.

tartă cu mere fără zahăr

Lipim bine aluatul pe marginea tartei și, la mijlocul ei, facem o gaură cu un cuțit ca să iasă aburul în timpul coacerii. Nu are nimic dacă tarta iese peticită pe margine 🙂 Lăsăm la cuptor 30 de minute sau până când tarta este rumenită.

tartă cu mere

De ce n-am pus deloc zahăr? Pentru că nu consider că a fost nevoie. Merele sunt suficient de dulci, stafidele sunt dulci, scorțișoara dă aromă. În plus, nu avem nevoie în perioada asta de alimente cu potențial inflamator, iar zahărul intră în această categorie.

Știu că este posibil ca în aceste zile să simțim nevoia să mâncăm dulce mai mult, este una dintre metodele prin care corpul nostru face față stresului, dar putem să alegem  variante puțin mai bune. Dulciurile din comerț n-ar trebui să fie o opțiune, haideți să facem în casă, dacă tot vrem să mâncăm.

Să fiți bine!

 

Detalii despre Programele de consultanță în nutriție&stil de viață sănătos: https://carmenradu.ro/programe-online/

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook

 

Sursa foto: arhiva personală

(Visited 68 times, 1 visits today)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.