Putem să „îmbunătățim” sistemul imunitar?

Știu că și la acest capitol la fel ca în cazul slăbitului, ne-am dori să existe o pastilă minune care să ne facă puternici și rezistenți în fața virusurilor și a bacteriilor. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa.

Sistemul imunitar nu poate fi îmbunătățit cu pastile și prafuri ci cu toate acele lucruri pe care ar trebui să le facem în general, pentru binele nostru:

  • mâncare curată, fără aditivi, coloranți și conservanți
  • mai multe legume și fructe
  • mai puține zaharuri
  • mai puțin alcool
  • mișcare
  • odihnă

Degeaba vrem noi să fim sănătoși și ne îndopăm cu elixiruri minune, dacă mâncăm fast food, bem băuturi carbogazoase și dormim 4 ore pe noapte, pe motiv de Netflix.

75% din sistemul nostru imunitar se află în sistemul digestiv, de aceea este important ca bacteriile bune din intestin să fie „hrănite” corespunzător: ele au nevoie de fibre insolubile, au nevoie de substanțe nutritive pentru a crește și a se reproduce.

NU au nevoie de zaharuri, coloranți, conservanți și alte substanțe folosite pe larg în industria alimentară, pentru a obține alimente procesate.

Sigur, la fel de important este să nu avem carențe de vitamine și minerale, dar acest aspect ar trebui discutat cu medicul de familie. Dacă ar fi totuși să mă gândesc la o analiză importantă, aceea ar fi 25-OH-vitamina D.

Vitamina D nu ajută doar la asimilarea calciului și a fosforului pentru a menține oasele sănătoase, ci are rol de menținere a funcției musculare, de menținere a bunei funcționări a creierului dar și de stimulare a activității sistemului imunitar. Vitamina D se găsește în anumite alimente, cum ar fi gălbenușul de ou, peștele gras, uleiul de ficat de cod, iaurtul, dar cea mai mare parte a sa este sintetizată de către piele, ca urmare a expunerii la soare.

Expunerea la soare în intervalele corecte pentru a fi în siguranță poate că nu este la îndemâna tuturor, așa că merită să discutăm despre această analiză cu un specialist.

Eu sunt convinsă că alegerile noastre alimentare și de stil de viață influențează în bine sau în rău și sistemul imunitar. Personal, îmi doresc ca vizitele mele la medic să fie până la o vârstă înaintată doar cu scop de prevenție, nu de a trata.

Aveți grijă de voi!

 

Citește  aici despre Programul Reset de 4 săptămâni. Echilibrează-ți organismul! În luna iulie acesta are un DISCOUNT DE 20%.

 

Pentru ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook 

 

Credit foto: adobestock

(Visited 106 times, 1 visits today)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.