Cata miscare trebuie sa faca un copil in fiecare zi?

Copiii sunt fiinte pline de energie, energie pe care noi ca si adulti din pacate de multe ori o pierdem. Ma uit la Tudor cateodata cum alearga si topaie si se catara si ma gandesc ca am fost tare inspirata sa fac sport in ritm sustinut pentru a putea tine pasul cu el 🙂

Eu am fost un copil activ cum banuiesc ca au fost majoritatea celor din generatia mea +/- cativa ani, pentru ca noi nu aveam alternative. Nu aveam programe la TV decat seara doua ore si in weekend, nu aveam calculatoare, telefoane mobile, Ipad si alte gadget-uri care sa ne tina lipiti de canapele. Aveam doar carti (dar si ele de multe ori erau bune doar cand ploua 🙂 ) si strada pe care alergam la joaca. Si vara si iarna afara, cu toate jocurile copilariei de care mi-a adus aminte si Raluca Loteanu aici

Cu greu ma aduna mama de pe strada, uneori cu tenisii negri de la atata fotbal jucat, transpirata pana in masele sau iarna cu pantalonii intepeniti pe mine de la tavalitul in zapada si cu obrajii rosii si nasul inghetat. Acum lucrurile s-au schimbat, noi ne-am schimbat si invariabil si copiii nostri. Uneori ma intreb vazandu-i inclusiv prin parcuri la varste mici cum isi fac selfie-uri si cum stau unul langa altul pe banca cu nasul tot in telefon daca totusi nu s-au pierdut lucruri pe cat de simple pe atat de importante de-a lungul timpului si de dragul progresului…

In fine, ca sa ajung si la subiectul articolului probabil ca si voi ganditi in acest moment ca cei mici nu mai fac suficienta miscare. Da, asta cam asa este. Dar ce inseamna “sa faci miscare” pentru un copil? Trebuie sa-l inscriem la cursuri de sport de cand este bebelus? Sa-l alergam ore in sir prin parc pentru a bifa pe lista miscarea? Nu, nu trebuie.

Specialistii sustin de exemplu, ca pentru copii cu varste cuprinse intre 1 si 5 ani o ora de miscare intensa pe zi ajuta pentru a-si mentine greutatea sub control, pentru un somn mai bun, pentru oase mai puternice si pentru o stare generala buna. Asta nu inseamna ca in restul timpului pot sa stea infipti pe canapea, dar cel putin o ora pe zi trebuie sa se miste viguros.

Cum putem sa facem miscare cu cei mici? Variantele sunt multe, de la plimbatul cu tricicleta, trotineta sau bicicleta, la alergatul prin parc, jucatul de-a v-ati ascunselea, prinsa etc.

Evident ca ideal este sa facem miscare afara, dar putem sa facem miscare si in casa atunci cand vremea este urata si iata mai jos doua idei pe care noi le folosim pe vreme rea:

– cursa cu obstacole, eu pun jucarii pe hol si alerg printre ele cu Tudor care se bucura sa “ma prinda” – imi cer scuze vecinului de sub noi cu aceasta ocazie 🙂

– dans, asta cred ca este la indemana oricui si pariez cu voi ca va veti bucura de miscare alaturi de cel mic (noi am ascultat saptamana trecuta de exemplu CDul Zurli 10 ani care a aparut la chioscurile de presa pana l-am invatat pe dinafara 🙂  )

Aceste activitati ne ajuta si pe noi ca parinti, cred ca ne ofera timp de calitate alaturi de cei mici, departe de TV sau alte instrumente. Stiu si inteleg ca uneori dupa o zi foarte incarcata la munca ultimul lucru pe care ni l-am dori este sa topaim prin casa sau sa alergam prin parc insa va spun cu toata sinceritatea ca nimic nu ne energizeaza mai bine decat putina miscare. Incercati si voi si veti vedea cum va simtiti.

Legat de sportul intr-un cadru organizat, antrenorii pe care i-am intrebat sustin ca cel putin pentru copiii mici cu varste de pana in 4 ani singura varianta in regula ar fi inotul care poate fi practicat de cand au cateva luni. Abia dupa varsta de 4 ani copilul este pregatit atat fizic cat si psihic si pentru alte sporturi, se poate integra intr-o echipa, poate asculta si urma instructiunile. Eu le cam dau dreptate, cred ca varsta de 4 ani poate 4,5 ani este in regula pentru sport organizat iar pentru ca noi personal mai avem de asteptat, pana atunci punem in practica cu succes primele variante de miscare despre care am scris mai sus 🙂

Voi cum faceti miscare cu copiii?

 

 

Sursa foto:Pixabay

(Visited 8 times, 1 visits today)

4 Comments

  1. silvia 25/11/2016 at 4:14 PM

    Ar trebui ca parintii sa-si incurajeze copiii sa faca miscare, nu sa se multumeasca ca nu scot un sunet si ca sunt exemple doar ca stau in fata tabletei si nu fac haos in casa. Eu am reusit cu greu sa-mi conving fetita sa renunte la tableta, dar toata stradania nu a fost in zadar. Acum este preocupata cu dansul, am inscris-o la balet la o scoala din Bucuresti ( http://stop-and dance.ro/cursuri_dans_pentru_copii.html ) in primavara si pot spune ca face miscare destul de multa si cand nu merge la cursuri, repetand pasii pe care ii invata la cursuri.

    Reply
    1. Carmen Radu 25/11/2016 at 5:41 PM

      Asa este, orice tip de miscare este benefica si felicitari pentru faptul ca ai reusit sa o convingi pe fetita ta sa renunte la tableta. Baletul este minunat, o va ajuta sa aiba o postura corecta si miscari delicate. Multa bafta in continuare!

      Reply
  2. o femeie 03/04/2017 at 10:37 AM

    pediatrul ne-a explicat ca miscarea e la fel de importanta ca alimentatia. Ne-a recomandat sa mergem pe jos zilnic si ca scoala cea mai buna pt copil e scoala de langa casa (pt a merge pe jos dus, intors, in familie, tzopait etc)

    Reply
    1. Carmen Radu 03/04/2017 at 12:43 PM

      Așa este, mișcarea și alimentația merg mână în mână. Îmi aduc aminte ce fain era pe vremea mea, plecam în grup spre școală ne întorceam la fel. Cu veselie și chiote…am senzația că s-a mai pierdut și asta…Fiul meu este la grădiniță încă dar am mulți prieteni care își duc copiii la școli cu mașina pentru că au vrut o școală mai bună chiar dacă e departe…

      Reply

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.