Tot din seria articolelor #easydinner, astăzi vă povestesc despre salata cu năut, morcov și unt de arahide.

De regulă folosesc untul de arahide cu mere, pe post de gustare după un antrenament, sau când vreau să pregătesc bomboane/fursecuri raw. Untul de arahide conține potasiu, magneziu, fosfor, vitaminele B3, E, acid folic și carotenoizi. Este bogat în proteine dar și în grăsimi și trebuie introdus cu atenție în alimentație. Ce-i drept are și un gust specific, ori îți place, ori îl urăști.

Năutul este o sursă de proteine vegetale, este bogat în postasiu, calciu, fosfor, magneziu, fier, vitaminele K și E. Cel mai des îl întâlnim preparat sub formă de humus, dar se poate pregăti în multe moduri, de la supe, tocănițe, falafel, până la pâine.

Am promis că rețetele #easydinner vor avea un timp scurt de preparare, așadar iată mai jos detaliile:

O porție, durată 25 minute

3 linguri năut

1 morcov

1 castravete

pătrunjel

sare, piper după gust

1 linguriță rasă de unt de arahide

zeamă de lămâie (eu am folosit o lămâie)

apă

Opțional, puteți adăuga și puțină brânză de capră pentru gust.

Dacă puneți năutul la hidratat dimineața, când îl veți pune seara la fiert, va fi gata în 15- 20 minute.

Cât timp a fiert năutul, am spălat și feliat legumele (pentru impresie artistică am lucrat cu peeler-ul, dar pot fi tăiate și cu cuțitul), am tocat pătrunjelul și am pregătit sosul: am amestecat untul de arahide cu zeama de lămâie, apă, sare și piper. Trebuie amestecat bine. Eu am folosit un borcan mic, am pus ingredientele acolo, am închis capacul și am agitat conținutul până s-a omogenizat.

Dacă nu vă place ideea cu unt de arahide, puteți folosi cu succes ulei de măsline.

Poftă bună!

 

Porția a fost pentru mine 🙂 fiecare avem însă alt necesar caloric zilnic.

 

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

 

Sursa foto: Arhiva personală

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *