Dacă ar fi să dau un prim sfat celor care doresc să-și schimbe stilul de viață, acesta ar fi următorul: încearcă să controlezi stresul.

Stresul cronic este o afecțiune care contribuie cu succes la deteriorarea organismului nostru. Omul este făcut din emoții și trăiri zilnice, nu doar din carne și oase. Ne bucurăm când ne iese un proiect, ne întristăm când nu ne iese, punem presiune pe noi în fiecare zi, de la lucruri aparent banale, cum este traficul, la altele mult mai importante.

Stresul cronic afectează sistemul imunitar și poate duce la apariția bolilor.

Mie, studiul din linkul de mai sus, mi se pare extrem de relevant. Dacă nu aveți răbdare să-l citiți, vă las aici un scurt citat:

” Stress increases the risk for diabetes mellitus, especially in overweight individuals, since psychological stress alters insulin needs. Stress also alters the acid concentration in the stomach, which can lead to peptic ulcers, stress ulcers or ulcerative colitis. Chronic stress can also lead to plaque buildup in the arteries (atherosclerosis), especially if combined with a high-fat diet and sedentary living. The correlation between stressful life events and psychiatric illness is stronger than the correlation with medical or physical illness. The relationship of stress with psychiatric illness is strongest in neuroses, which is followed by depression and schizophrenia.”

Așa cum am mai zis, dacă noi nu învățăm să spunem Stop, să luăm măsuri concrete, efectele pe termen lung pot fi devastatoare. Cred că avem nevoie cu toții de o doză echilibrată de egoism și de respect pentru propriul corp, pentru că este singurul pe care îl primim când ne naștem.

Eu nu cred că există „nu pot” când vine vorba despre sănătate. Cred doar că trebuie să ne găsim motivația, și să nu mai amânăm pe mâine ceea ce ne face bine. Să nu mai amânăm activitatea fizică, atenția acordată conținutului farfuriei, cafeaua cu prietena cea mai bună, pentru că „n-am timp”, mersul la teatru etc.

Vă las mai jos o listă cu 10 metode de eliminare a stresului și, înainte de a pufni și a închide articolul, pe principiul n-am eu timp de așa ceva, gândiți-vă doar la întrebarea asta: Cum vreți să arate viața voastră peste 5 ani?

10 metode de eliminare a stresului

  1. Sportul – minte sănătoasă în corp sănătos vă spune ceva? Exact așa e, să știți!
  2. Planificarea meselor – da, asta înseamnă eliminarea stresului legat de ce mâncăm în fiecare zi, ce-i punem copilului la pachet etc.
  3. Prietenii – omul este o ființă socială. Aduceți-vă aminte cum vă simțiți după o cafea cu cea mai bună prietenă sau după o ieșire cu gașca.
  4. Exercițiile de respirație – astea’s bune pentru momentele de tensiune maximă. Există tehnici ușoare, există cursuri de yoga și meditație.
  5. Renunțarea la telefon pentru cel puțin 1 oră pe zi – o oră de liniște departe de tehnologie. Nu e chiar atât de greu, am încercat și se poate 🙂
  6. Aromaterapie – nu știu voi cum sunteți, dar mie anumite arome fie îmi trezesc amintiri plăcute (am primit un ulei de la o prietenă și jur că mirosea ca mucenicii pe care îi făcea bunica mea), fie mă binedipun și mă energizează (mirosul de citrice sau fructe de pădure, de exemplu). Aromaterapia este o practică foarte veche, eu cred că ajută în ceea ce privește starea de spirit.
  7. Muzica – cui nu-i place să asculte o melodie ritmată sau, când simțim nevoia să ne descărcăm prin plâns, una lentă cu versuri triste?
  8. Un hobby – sigur găsim ceva să ne placă, ceva ce am dori să facem…un curs de pictură, un curs de dans, origami (asta făcea unul dintre profesorii mei de la cursul de nutriție și mi s-a părut tare interesant…)
  9. Somnul – în timpul somnului, organismul nostru intră în faza de recuperare. Poate ați observat că, atunci când sunteți răciți, simțiți nevoia să dormiți mai mult. E, de aia, pentru că organismul știe că în timpul somnului poate să treacă la „reparații”. Asta e valabilă zi de zi, nu numai când suntem bolnavi. Știu că asta nu se aplică și proaspetelor mămici, dar și aici pot exista soluții pentru odihnă: doarme bebe, dorm și eu, rufele mai pot aștepta la călcat, cer ajutor.
  10. O porție bună de râs – râsul înseamnă eliberare de endorfine și îmbunătățire a stării de spirit.

Sper să reușim cu toții să controlăm stresul!

 

Citește și: https://carmenradu.ro/nutritie-eu-si-copilul-meu/despre-motivatie-si-rabdare/

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

 

 

Sursa foto: Stock Adobe

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.