Fasole, mazăre, linte, năut. Pe vremuri, bunica mea le folosea des pe primele două în bucătărie, îmi aduc aminte și acum cu plăcere că o ajutam să scoată mazărea din păstăi și că o urmăream cu drag când făcea și friganele lângă mâncarea de mazăre.

Friganele n-am mai mâncat de când eram copil, mazăre însă folosesc și eu destul de des, mai ales în sezonul rece.

Toate cele de mai sus fac parte din familia leguminoaselor, se află pe lista mea de alimente sănătoase și iată și câteva motive pentru a le introduce în alimentația noastră:

  1. Sunt o bună sursă de proteină vegetală. Diversitatea e importantă și când vine vorba despre sursele de proteine. Chiar dacă mâncăm carne, este bine să nu pierdem din vedere și importanța leguminoaselor în alimentație. Discuția în ceea ce privește leguminoasele se duce în jurul aminoacizilor esențiali conținuți de către acestea: fie sunt insuficienți cantitativ, fie nu se găsesc toți. Putem combina însă leguminoasele cu cereale de tipul orezului brun, couscous preferabil integral etc. astfel încât să obținem proteine complete sau suficiente cantitativ. Asta pentru cei care nu consumă carne în mod obișnuit, altfel nu e musai să respectăm combinația leguminoase+cereale.
  2. Sunt o sursă de fibre. Fasolea de exemplu, este bogată în fibre solubile care ajută la reducerea LDL colesterolului.
  3. Sunt o sursă de carbohidrați cu indice glicemic mic. Asta înseamnă că sunt digerate încet și asigură senzația de sațietate pe termen mai lung.
  4. Sunt bogate în vitamine și minerale.
  5. Sunt versatile. În afară de rețetele clasice de mâncare de fasole/mazăre, putem face paste tartinabile, salate, supe creme, piureuri. Năutul poate fi folosit și el nu numai la humus (aici putem face o mulțime de combinații, cu tahini, sfeclă, ardei copt etc), dar și în salate, mâncăruri și chiar deserturi.

În ultima vreme, cel mai des am folosit năutul și lintea la gătit, iar mazărea urmează să-și reintre în drepturi. Dacă tot am scris despre ea, plănuiesc să fac o supă cremă.

Nu uitați, varietatea în farfurie e importantă!

 

Citește și:

https://carmenradu.ro/retete/salata-cu-spanac-baby-naut-si-rosii-uscate/

https://carmenradu.ro/retete/salata-de-naut-cu-morcov-castravete-patrunjel-si-unt-de-arahide/

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.