Am scris mai jos despre 3 idei de prânz și cină 2 în 1, pentru că știu că treaba asta cu organizarea poate fi câteodată anevoiasă. Avem atâtea de făcut așa că uneori n-are sens să ne complicăm viața cu rețete elaborate. Folosim din plin legumele și alte câteva ingrediente și avem rapid masa gata.

 

1. Salată cu hrișcă, fasole neagră și avocado

prânz și cină

prânz și cină

INGREDIENTE

  • boabe de hrișcă fierte (hrișca fierbe în aproximativ 15 minute)
  • fasole neagră (eu am folosit de data aceasta din conservă, am găsit una simplă, doar cu apă și sare)
  • avocado copt
  • ardei roșu
  • câteva frunze de spanac
  • 1 linguriță semințe de cânepă
  • zeamă de lămâie, sare și piper

Dacă la aceste ingrediente mai adăugați seara și niște roșii, puțină ceapă, castravete și pătrunjel tocat, aveți și cina care este ușor diferită la gust față de ce ați mâncat la prânz.

Puteți proceda și invers, faceți salata pentru cină dar aveți grijă să pregătiți suficiente ingrediente și pentru a doua zi la prânz.

prânz și cină

Bineînțeles că puteți folosi exact aceeași combinație pentru prânzul la pachet, cu excepția cepei. Nu de alta, dar s-ar putea să nu fie prea încântați colegii de birou.

Avem proteine vegetale din semințe de cânepă, fasole și hrișcă, grăsimi de calitate din avocado și semințe de cânepă, vitamine și minerale din legume.

2. Somon cu fasole și orez integral

Mai țineți minte rețeta de aici? Am gătit o porție de somon în plus, mi-au mai rămas fasole și orez, așa că s-au potrivit tocmai bine pentru ideea de prânz la pachet. Deasupra punem puțină zeamă de lămâie și gata. Am gătit odată, am avut suficient pentru o cină în 3 și pentru încă o masă de prânz pentru o persoană. Sigur, porțiile pot fi dimensionate pentru mai multe persoane.

prânz și cină

prânz și cină

 

3. Salată cu quinoa, avocado și telemea de capră

INGREDIENTE

  • quinoa albă (trebuie spălată bine înainte și fierbe în aproximativ 15 minute)
  • castravete
  • 1/2 avocado copt
  • morcov ras
  • roșii
  • puțină telemea de capră
  • oțet balsamic, sare și piper

Seara puteți adăuga și puțină ceapă roșie tocată. Cum vă pregătiți astfel încât să aveți două mese asigurate? Simplu: fierbeți quinoa pentru două porții și o depozitați la frigider, într-un recipient, iar restul ingredientelor se spală și se feliază înainte de a mânca. Puteți să adăugați și o lingură de ulei/porție dar nu mai mult pentru că avem și grăsimi din avocado.

Pont: puteți păstra jumătate de avocado la frigider, cu sâmburele în el, pentru a nu se oxida. Îl înveliți într-un șervețel de hârtie și atât. În general, funcționează 🙂 mie însă mi s-a mai întâmplat să se mai oxideze și așa.

Eu am folosit ca recipient de transport un borcan de sticlă, dar voi puteți folosi casoletele pe care le aveți și le folosiți de obicei.

Poftă bună și inspirație vă doresc!

 

 

Citește și: https://carmenradu.ro/retete/tarta-cu-spanac-branza-si-nuci/

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

Sursa foto:arhiva personală

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.