Pentru ca sunt pasionata de acest domeniu si pentru ca am urmat si cursuri de nutritie m-am gandit sa continui cu postarile despre ce inseamna o alimentatie sanatoasa si ce beneficii putem obtine pe termen lung facand alegeri corecte. Multi dintre noi stim deja cat de importanta este hrana pentru a avea un organism sanatos dar mai putin cunoastem ce influenta poate avea aceasta asupra creierului. Cercetatorii sustin ca alegerea anumitor alimente ajuta la mentinerea si imbunatatirea functiilor creierului precum si la prevenirea anumitor afectiuni care apar odata cu inaintarea in varsta. Iata mai jos cateva dintre aceste alimente:

Afinele contin cantitati mari de antioxidanti care pot imbunatati memoria. Contin aproximativ 50 calorii/100g sunt bogate in fibre asadar reduc si pofta de mancare. Le putem consuma ca atare sau la micul dejun impreuna cu un bol de cereale sau intr-un smoothie iar pe timpul iernii le putem pastra la congelator, nu isi vor pierde din proprietati.

Somonul este considerat una dintre cele mai bune surse de proteine pentru creier. Este bogat in acizi grasi omega 3 iar cercetarile arata ca cei care au inclus in dieta lor pe o perioada lunga de timp omega 3 au inregistrat mai putine cazuri de boli degenerative asociate imbatranirii. Somonul insa ar trebui sa fie pescuit nu de acvacultura.

Coacazele negre, kiwi, ardeiul gras, portocalele nu ar trebui sa lipseasca din meniul nostru, sunt bogate in vitamina C, iar aceasta ajuta la mentinerea sanatatii creierului dar si la cresterea imunitatii.

Semintele de dovleac Introducerea in alimentatie a nucilor este binecunoscuta pentru beneficiile pe care le aduce dar nu trebuie sa subestimam nici semintele, in special pe cele de dovleac. Acestea contin zinc, un mineral care are rolul de a imbunatati memoria si capacitatea cognitiva si triptofan (aminoacid esential care se transforma in serotonina supranumita si “hormonul fericirii” si care ne ajuta sa ne imbunatatim starea de spirit si sa fim mai putin nervosi).

Spanacul este un adevarat izvor de vitamine (A, E,C,K, complex de B), este bogat in fibre, fosfor, fier, mangan si magneziu, practic o cura de spanac este echivalentul unei cure de multivitamine. Are deasemenea efecte benefice asupra creierului, contine nitrati- compusi naturali care pot avea efect de vasodilatare si ca urmare pot determina o crestere a fluxului sanguin in creier (reducerea fluxului de sange in creier poate crea probleme de concentrare si in unele cazuri severe poate provoca atac cerebral).

Uleiul de cocos este unul dintre cele mai sanatoase uleiuri desi are un continut mare de acizi grasi saturati. Grasimile pe care le are acest ulei sunt trigliceride cu lant mediu care difera mult de acizii grasi saturati obisnuiti. Acest tip de grasime nu numai ca nu este daunatoare dar ajuta la reducerea grasimilor “rele” iar in ceea ce priveste efectul aspura creierului ultimele studii arata ca prin consumul regulat de ulei de cocos scad factorii de risc pentru dementa de batranete. Uleiul de nuca de cocos este totusi destul de bogat in calorii asadar trebuie consumat cu masura pentru a nu ne ingrasa.

Acestea ar fi cateva dintre cele mai importante alimente pentru o minte sanatoasa iar introducerea lor in dieta noastra (si cand spun dieta ma refer la planul de alimentatie nu la diete de slabit) poate in timp sa faca diferenta. La urma urmei cu totii ne dorim sa imbatranim frumos, nu?

 

 

 

Sursa foto: istockphoto

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.