A trecut Craciunul cu bucurie, veselie si mese imbelsugate. Am scris aici despre cum am mancat eu in aceasta perioada insa as vrea sa stiti ca nu a fost intotdeauna asa, tranzitia catre un astfel de stil de viata pe care multi il considera calculat s-a petrecut intr-o perioada mai lunga de timp . Eu sunt fericita de schimbare si aleg sa va impartasesc si voua acest lucru pentru ca acum ma bucur mult mai mult de mancare decat pe vremea in care mancam necontrolat.

Pe vremea aceea lucrurile stateau asa: ma repezeam cu lacomie in toate bunatatile pregatite, mancam pana cand simteam ca nu mai pot in fiecare dintre zilele de sarbatoare. La final, pe langa senzatia de burta plina si balonare aparea sentimentul de vinovatie, iar daca ma urcam pe cantar si vedeam ca s-a miscat si acul in sus cat de putin ar fi fost, aparea si depresia. Ma invinovateam pentru fiecare imbucatura si juram ca la urmatorul Craciun nu va mai fi asa, voi manca doar salata…Am facut-o si pe asta la un moment dat insa imediat s-a instalat sentimentul de frustare…pentru ca toti mancau numai eu nu.

De ce va scriu toate acestea? Nu pentru ca sunt eu vreun supraom cu superputeri si extra vointa ci pentru ca mi-as dori ca experienta mea sa va ajute sa nu treceti si voi prin -daca stau bine si ma gandesc- chinul si stresul prin care am trecut eu. Pentru ca relatia cu mancarea trebuie sa fie una fericita nu insotita de sentiment de vina si frustrare.

Acum, ca sa revin la titlul articolului, daca ati exagerat putin cu mancarea si va simtiti greoi si lipsiti de energie iata mai jos si cateva sfaturi care sa va ajute sa va puneti repede pe picioare.

  1. Nu va cantariti in urmatoarea saptamana 🙂 . Da, este poate amuzant insa nimic nu declanseaza mai repede sentimentul de vina decat sa vezi cantarul si sa citesti pe afisaj orice mica modificare in sus. Oferiti-i organismului timp sa-si revina.
  2. Hidratare, hidratare, hidratare. Inainte de fiecare masa beti un pahar cu apa. Ajuta la digestie si ajuta sa si reduceti cantitatea de mancare pe care o veti manca.
  3. Desi stiu ca produsele traditionale nu se vor termina intr-o zi si este pacat sa nu le mancati, alegeti sa combinati proteinele exclusiv cu legume proaspete sau muraturi.
  4. Alegeti ca micul dejun sa fie bogat- aici puteti sa mancati cateva bucatele de friptura taiate subtire cu ardei, castravete, etc ambalate in frunze de salata. Pare extrem insa sa stiti ca daca condimentati cu ceva busuioc, oregano si daca vreti dressing, o lingura de iaurt 2% grasime, este o varianta de mic dejun foarte sanatos.
  5. Cina trebuie sa fie cat de usoara se poate, preferabil o salata de legume cu putina branza rasa sau avocado sau sos de iaurt cu usturoi.
  6. Dulciurile- ei aici as recomanda sa nu fiti egoisti si sa le impartiti cu prietenii sau colegii de birou 🙂 dupa doua zile de desfat este bine sa „scapati” cat mai repede de ele si ce mod mai placut poate fi decat acela de a le imparti? 🙂
  7. Faceti cat de multa miscare puteti. Nu ma refer neparat la mersul la sala, mai ales daca acest lucru nu face parte dintre activitatile voastre curente ci la activitati zilnice: parcati masina mai departe de birou si mergeti pe jos, urcati scarile in loc de a lua liftul, faceti o plimbare seara, orice ajuta la activarea metabolismului. Sunt convinsa ca ati mai citit sfaturile acestea legate de miscare dar credeti-ma ajuta.
  8. Beti ceai verde, ajuta la activarea metabolismului si ofera energie.
  9. Fiti optimisti!

Sa va reveniti usor va doresc si sa fiti in cea mai buna forma la petrecerea de Revelion!

 

Sursa foto: Pexels

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.