Deși n-am mai scris de mult despre sport, nu înseamnă că m-am lăsat de el. Sportul face parte din rutina mea săptămânală și n-aș putea renunța la timpul alocat pentru asta.

Îmi propusesem când am lansat blogul, să fac o serie de articole cu exerciții, cu poze sau video-uri în care să explic ce fac eu acasă. Între timp, mi-am dat seama că explicațiile astea ar fi mai bine să vină din partea unei persoane autorizate, a unui instructor sau a unui personal trainer. Eu știu să lucrez corect, dar dacă explicațiile mele nu sunt suficiente?

Dacă nu ați mai facut sport de mult, cel mai sigur ar fi să apelați la ajutor specializat sau să urmăriți cu atenție tutorialele legate de execuția corectă a unor mișcări, dacă vreți să faceți acasă. Dacă mai găsesc tutoriale faine, promit să le împărtășesc…

Eu le recomand tuturor clienților mei să introducă la un moment dat și mișcarea organizată în ecuația sănătății lor, pentru că știu cât de mult schimbă asta lucrurile. Oricât ar suna de nasol, omul este tot un animal. În vârful piramidei trofice, dar totuși animal. Animalele se mișcă, nu stau pe loc.

Sigur că societatea în care trăim și viteza cu care se desfășoară lucrurile impun deplasarea cu mașina sau alte mijloace de transport, dar dacă tot ceea ce facem zilnic sunt câțiva pași pe jos până la stația de metrou/autobuz sau până la mașină și înapoi, nu e suficient.

Da, se mai adaugă mișcarea făcută pentru treburile casnice (curățenie, călcat etc), dar tot nu e suficient.

Procesul de îmbătrânire nu începe la 40 de ani, începe mult mai devreme, metabolismul scade, la fel și masa musculară. Singurul mod în care putem să încetinim acest proces natural este prin alimentație adecvată și sport, prin odihnă și pe cât posibil reducerea stresului.

O să spuneți „nu am timp”. Da, să aloci timp pentru sport înseamnă- în cazul în care mergi la sală-în jur de 2.5 ore pentru asta: ajungi la sală faci o oră sport, apoi duș și apoi acasă, presupunând că alegem o sală aproape de casă sau de birou.

O veste bună pentru cei pentru care timpul e la limită, ar fi aceea că nu trebuie să facem sport în fiecare zi. 2 ședințe pe săptămână sunt în regulă pentru obiectivul mă mențin sănătos, chiar și pentru vreau să slăbesc.

Tot la capitolul vești bune, intră și faptul că multe corporații oferă ca beneficii pentru angajați abonamente la săli de sport, asta dacă lucrați în sistemul acesta. În plus, săli de sport sunt multe acum, nu trebuie să bați orașul de la un capăt la altul ca să găsești una.

Dacă varianta asta nu e fezabilă, se poate face mișcare și acasă-doar că trebuie puțină disciplină. Pentru mine de exemplu, e varianta cea mai potrivită, fac economie de timp, practic după 40-50 minute, am intrat direct sub duș. Mă antrenez în general dimineața, la prima oră, dar se mai întâmplă și seara, cu Tudor pe lângă mine. Da, asta înseamnă să renunț la a mă uita la un film sau un serial pentru a mă culca mai devreme și a mă trezi mai devreme, dar pentru mine, funcționează.

De când am redus consumul de TV, mi se pare că am câștigat mai mult timp pentru alte activități pe care eu le consider importante, cum e și sportul, pentru că îmi aduce energie și îmi dă o stare de bine.

Nu vreau să mă lungesc, dar credeți-mă că beneficiile pe termen lung ale sportului sunt nemaipomenite. Sportul nu ne face nemuritori, dar alături de celelalte variabile: alimentație, odihnă, mai puțin stres, ne poate îmbunătăți calitatea vieții. Cred că asta ar trebui să ne dorim cu toții, nu?

 

 

 

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

 

 

Sursa foto: Tirachard Kumtanom from Pexels

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.