REȚETE

Sfecla si copiii

Sfecla este una dintre legumelele mele preferate de iarna, o folosesc des in sezonul rece iar in luna noiembrie a fost si subiectul unora dintre atelierele de educatie alimentara pe care le-am tinut cu cu copiii.

Se pare ca cei mici sunt usor fascinati de culoarea ei si de faptul ca pigmentul rosu pateaza limba si degetele 🙂 asadar va recomand sa incercati sa le-o oferiti si sa creati in farfurie o poveste legata de culoare si vitaminele benefice.

Este o leguma recunoscuta pentru proprietatile ei, este foarte bogata in vitaminele A, C, acid folic, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc si nitrati anorganici (substante considerate si ele responsabile pentru beneficiile pe care le aduce organismului consumul de sfecla cfr https://authoritynutrition.com).

Pe langa alte beneficii ale sfeclei am mai putea enumera si reducerea hipertensiunii, imbunatatirea fluxului sanguin si imbunatatirea performantei fizice (aici ma gandesc la sport 🙂 )

 

Una dintre retetele mele preferate pe care am preparat-o recent este cea in care combin sfecla cu avocado.

Ingrediente:

6 buc Sfecla

2 buc Avocado

2 buc Ceapa rosie

1 buc Conserva de porumb

Dressing ulei de masline, otet balsamic, sare si piper

Am copt sfecla la cuptor si dupa ce s-a racit am taiat-o cubulete. La fel am procedat si cu avocado iar ceapa am taiat-o felii. Am amestecat totul intr-un bol, am pus si conserva de porumb si apoi sosul.

Yumiii!

Tudor a fost reticent la inceput insa dupa ce i-am explicat ca sfecla are multe vitamine si un pigment special care ne coloreaza limba in rosu a mancat cu pofta de concurs (cine are cea mai rosie limba 🙂 ). Nu stiu cat a retinut el faza cu vitaminele sau numele pigmentului care este putin mai greu de pronuntat, dar culoarea limbii l-a fascinat suficient cat sa doreasca sa manance, apropo de ce spuneam la inceput cu povestea in farfurie.

Eu mai fac si ciorba din sfecla sau piure amestecat cu putin cartof, foarte bun este insa si sucul de sfecla consumat ca atare sau in amestec cu suc de morcovi sau fructe. Se pare ca prin preparare termica se mai pierd in proprietati dar chiar si asa este bine sa includem sfecla in dieta noastra de iarna, consumul ei aduce oricum beneficii organismului.

Pofta buna!

 

Sursa foto:arhiva personala

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *