Una dintre dietele pe care am tinut-o cand inca nu intelegeam ca nu dietele iti ofera si mentin silueta mult visata a fost cea cu numaratul caloriilor. A fost insa dieta cu cea mai scurta perioada de viata pentru mine, pentru ca n-am rezistat sa stau sa fac atatea calcule. Cu toate acestea, ca sa avem o idee mai precisa legata de marimea portiilor pe care le mancam, cred ca impartirea si clasificarea alimentelor dupa numarul de calorii continute poate fi o informatie interesanta.

Iata mai jos cateva tipuri de gustari impartite pe categorii: 50kcal, 100kcal si 150kcal, asa veti avea cu siguranta o idee mai clara asupra portiilor.

Sa nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa transmit ca trebuie sa numarati boabele de strugure din farfurie ci imi doresc ca informatiile din tabelul de mai jos sa va ajute sa intelegeti cat mai corect ce inseamna o portie dintr-un aliment, pentru ca eu cred ca problemele legate de greutate apar in principal datorita supradimensionarii portiilor.

Aprox 50 kcalAprox 100 kcalAprox 150 kcal
7 boabe de strugure125g iaurt 1,5%-2% grasime15 capsuni
1 mar mic1 mar mediu1 banana medie cu 1 lingura de unt de arahide
½ banana medie1 banana medie4 felii de mango uscat fara adaos de zahar
1 felie mare de pepene rosu14 struguri1 mana plina de migdale crude
1 pumn mic de stafide125ml lapte 1,5% grasime2 felii de ananas
1 mana de zmeura 100 g capsuni+30g frisca125 g iaurt 2% grasime cu fructe
8 cirese1 ou fiert50g hummus+bete din legume(morcov castravete)
125ml lapte 1,5% grasime86 g ton conserva in apa6 linguri de salata de fructe
1 para medie1 crackers cu 15 g branza rasa si rosii250ml suc de fructe
1 felie de ananas 6 caise uscate30g seminte de dovleac prajite in teflon
1 crackers integralMilkshake 100 ml lapte 1,5%grasime si 55 g banana coapta 200ml lapte 1,5% grasime
1 mana de afine 

10 alune de padure

1 felie paine integrala unsa cu crema de branza cu 1 felie subtire de somon afumat+zeama de lamaie

 

Sursa informatiilor o reprezinta tot cursurile de nutritie, sper sa va ajute sa „vizualizati” cat mai bine cantitatea de mancare. Mie mi s-a parut interesant de exemplu cum 100 ml lapte si putina banana fac deja 150 kcal si in mod cert detaliile acestea m-au ajutat sa-mi dimensionez portiile. M-a mai ajutat in dimensionarea portiilor si o imagine similara cu cea de mai jos, cu ajutorul ei am inteles la vremea respectiva faptul ca mancam mai mult decat consumam.

 

article-2537130-1a8c43e300000578-620_634x380

Sursa foto:dailymail.co.uk

 

Cred ca regula 3-2 adica 3 mese principale si 2 gustari, este una dintre cele mai sanatoase in alimentatie, in acest mod nivelul de glucoza din sange ramane constant, nu mai apar variatii si implicit nu mai apare senzatia de foame de „as manca si frigiderul” care duce la marirea portiilor consumate. Nu este greu, totul tine de obisnuinta, asadar multa bafta!

 

 

 

 

 

Sursa foto:Pixabay

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *