Se spune ca 21 de zile sunt necesare pentru a transforma un comportament intr-un obicei, asadar va provoc sa incercati sa faceti primii pasi pentru trecerea la un stil de viata sanatos.

Atentie, nu va propun sa tineti dieta, reafirm faptul ca experienta proprie m-a invatat sa nu cred in ele, dietele reprezinta unul dintre cele mai nocive lucruri pe care le putem face pentru organismul nostru. Ce va propun in schimb este un exercitiu pentru 21 de zile, exercitiu in timpul caruia as dori sa fiti sinceri cu voi insiva si sa incercati sa aduceti cateva mici schimbari pozitive in viata voastra.

1.Primul lucru pe care v-as sfatui sa-l faceti este sa tineti un jurnal alimentar in care sa notati exact ce mancati si cand iar daca mancati “emotional” 🙂 sa aveti curajul sa scrieti cateva cuvinte despre cum v-ati simtit (de exemplu am mancat 1 bucata de ciocolata pentru ca am fost suparata astazi la birou). Acest exercitiu este foarte bun pentru voi pentru ca va va ajuta la final sa descoperiti si motivele pentru care mancati la anumite ore sau asocierea unei stari cu un anumit aliment.

2. Alegeti sa consumati mai multe fructe si legume. Stiu, nu este chiar sezonul in care putem gasi o varietate mare insa oferte de sezon exista: sfecla, morcovi, conopida, broccoli, praz, dovleac, mere, pere, nuci, portocale, etc.

3.Hidratati-va corespunzator. Desi poate sa para greu, incepeti sa beti cate un pahar mic de apa pe stomacul gol si abia dupa 10-15 minute sa luati micul dejun. Nu veti reusi din prima insa incercati in fiecare zi sa beti cate putin, la finalul celor 21 de zile ar trebui sa puteti bea 250 ml de apa pe stomacul gol. Hidratarea trebuie facuta pe tot parcursul zilei si atentie! uneori creierul confunda senzatia de sete cu cea de foame asadar incercati intai sa beti un pahar cu apa cand simtiti senzatia de foame. Daca senzatia ramane si dupa ce ati baut apa, semnalul este clar, este vremea sa mancati.

4.Alegeti produse din faina integrala in defavoarea celor din faina alba. Bobul intreg pastreaza toate vitaminele si mineralele care se pierd prin rafinare.

5.Renuntati pentru 21 de zile sa mai gatiti prin prajire sau cu sosuri grele, alegeti in schimb varianta de gatit la cuptor, abur si adaugati o lingura de ulei la final.

6.Incercati sa renuntati la zaharul rafinat. E, aici este un act de vointa pentru ca daca aveti obiceiul de a consuma in fiecare zi ceva dulce si nu puteti fara, poate fi vorba despre dependenta iar aceasta nu este usor de gestionat. Va recomand ca atunci cand va este pofta de dulce sa incercati sa gasiti alternative: daca mancati ciocolata cu lapte, treceti usor usor la cea cu procent mare de cacao sau mancati fructe dulci: banana, fructe uscate, etc( atentie insa la cantitate). Nu va fi deloc usor dar vestea buna este ca se poate. Si va veti simti mai bine cu siguranta.

7.Planificati-va meniul pentru o saptamana pentru intreaga familie. Este mai simplu sa va tineti de un plan decat sa ajungeti acasa si sa mancati ce apucati.

8.Mancati putin si des. Daca mancati 3 mese si doua gustari pe zi, veti vedea ca nu va mai apare senzatia de foame acuta, organismul se va autoregla.

9. La inceputul provocarii cantariti-va si notati-va greutatea pe care o aveti, cu siguranta veti observa modificari dupa cele 21 de zile.

10. Introduceti in rutina voastra zilnica minim 20 de minute de sport. Chiar daca nu aveti timp sa mergeti la sala, dimineata sau seara incercati sa faceti cateva miscari usoare: genuflexiuni, fandari, plank, Jumping Jacks, macar 3 serii a cate 15-20 de repetari. Stiu, cel mai greu este dupa o zi dificila la birou sa mai faci si miscare insa putin cate putin veti observa o crestere a nivelului de energie si a poftei de viata. Da, sportul are putere magica 🙂 Dati drumul la muzica si antrenati-i si pe cei mici sa topaie pe langa voi, o sa li se para o activitate incredibil de interesanta.

Respirati si bucurati-va de fiecare zi, incercati sa faceti aceste mici schimbari in viata voastra si veti vedea ca rezultatele nu vor intarzia sa apara. La finalul celor 21 de zile sunt convinsa ca va veti simti mai plini de energie si de motivatie pentru a continua in aceeasi directie.

Haideti, ca se poate! 🙂 Mult succes!

 

 

Sursa foto:Pexels

  1. Sfaturile tale chiar funcționează, le-am implementat în trecut și chiar au dat rezultate. Acum nu mai contorizez cantitățile pe care le consum iar cântarul îmi arată o greutate mai mare decât pe cea pe care mi-o doresc. Ca listă eu am folosit aplicația https://www.myfitnesspal.com/ unde mi-am contorizat tot ceea ce am consumat (apă, băuturi, gustări, rețete). Durează completarea însă chiar s-a meritat, plus că se găsesc și branduri românești.

    • Multumesc! Se pot aplica, totul este sa vrem. Am utilizat si eu la un moment dat myfitnesspal dar apoi am mers pe masurarea cantitatilor cu ajutorul mainii: o palma friptura, 1 pumn pastele, 2 pumni legume, etc. Ce a functionat si functioneaza foarte bine la mine este regula cu 3 mese principale si doua gustari, nu mai apare intradevar senzatia de foame acuta si am observat ca mananc mai putin. Tu ai un bebe mic parca? Daca da, nu este cazul sa te ingrijorezi legat de greutate, ai tot timpul sa-ti revii :). Putin sport in ecuatie pentru intensificarea metabolismului si o sa vezi repede rezultate. Iti multumesc inca odata pentru feedback!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *