Atunci când vrem să facem o schimbare în alimentația noastră, pe lângă alegerile corecte și modul de pregătire al mâncării, contează să învățăm și cum stabilim mărimea porțiilor. Acest lucru este important atât pentru mesele principale cât și pentru gustări, pentru că degeaba ne gândim la migdale, de exemplu, ca la o gustare sănătoasă și în loc de aproximativ 30 g mâncăm 100g. Pentru că sunt bune și ne fură gustul lor…

Ca să vă faceți o idee în legătură cu acest lucru, vă propun mai jos câteva variante de gustări care conțin în jur de 100-150 calorii.

IAURT GRECESC ȘI ZMEURĂ

A apărut zmeura de toamnă, 125 g de iaurt și 50 g zmeură reprezintă o gustare satisfăcătoare datorită proteinelor din iaurt și fibrelor din zmeură.

 

ALUNE DE PĂDURE ȘI ZMEURĂ

Încă o gustare cu zmeură, 100 g zmeură și 6 alune de pădure tocate înseamnă fibre, vitamine si acizi grași de bună calitate.

 

STRUGURI

200 g struguri repezintă o gustare dulce, bogată în antioxidanți, vitamina A și potasiu. Strugurii roșii conțin și resveratrol, un antioxidant recunoscut pentru beneficiile sale pentru inimă.

 

PEPENE ROȘU

Are o savoare unică și este poate cel mai îndrăgit fruct al verii. Pepenele conține licopen, un antioxidant care luptă împotriva radicalilor liberi dar și zaharuri așadar trebuie să fim atenți și la cantitatea consumată. La o cantitate de 250 g de fruct avem 75 calorii și 19 g carbohidrați.

 

AFINE

Suntem în plin sezon al afinelor, 150 g afine au 69 calorii. Afinele sunt bogate în antioxidanți, vitaminele A, C, E și K, fibre. La fel ca și merișorul, afinele ajută la menținerea sănătății tractului urinar. Acestea sunt doar câteva motive pentru care ar trebui să introducem afinele în alimentația noastră, mai ales că se pot păstra și la congelator pentru iarnă.

 

ROȘII CHERRY

Acest soi de roșii este mai dulce și mai aromat. Bogate în licopen la fel ca și pepenii, roșiile conțin vitaminele A, B6, C, K, dar și potasiu, fosfor și magneziu. 100 g de roșii cu 1 linguriță de ulei de măsline, puțină sare, piper, busuioc și un crackers Wasa reprezintă o gustare excelentă.

 

GAZPACHO

Perfectă pentru o zi caldă de vară (deși nu prea mai este cazul), această supă rece este bogată în nutrienți care provin din roșii, castraveți, ardei, ceapă. Putem adăuga un crackers wasa. Împreună au aproximativ 130 calorii.

 

CREMA DE PEPENE GALBEN CU AVOCADO

200g pepene galben și un sfert de avocado pasate cu blenderul. Adăugăm câteva frunze de mentă și avem o gustare răcoritoare, bogată în vitamina A și în grăsimi bune.

 

HUMMUS ȘI BEȚE DE ȚELINĂ

Aceasta este o gustare potrivită pentru toate anotimpurile dar este printre preferatele mele și n-am putut să n-o amintesc: 40 g de hummus și câteva bastonașe de țelină Bogată în proteine vegetale, fibre vitamina C și magneziu.

Spor la cumpărături în piețe și poftă bună!

 

Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole publicate pe blog, puteți urmări și pagina de Facebook aici

Sursa foto:Pixabay

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *