Am in jurul meu prietene care se confrunta cu aceasta problema, copilul mofturos la masa. Chiar si al meu baietel mai facea mofturi- de exemplu nu manca deloc cartofi indiferent de forma in care ii pregateam, pana cand am descoperit ca o lingurita de smantana cu usturoi pusa peste 1 cartof copt brusc il face dezirabil.

Cand vezi insa ca refuza multe feluri de mancare pe care te chinui sa i le pregatesti apare senzatia de frustrare, incepi sa te intrebi daca chiar stii sa gatesti sau ajungi sa renunti si sa-i dai pizza. Este adevarat ca gusturile celor mici se mai schimba insa de multe ori putem apela la diverse artificii pentru a-i convinge sa manance anumite feluri de mancare.

Cred ca munca de convingere pe care trebuie sa o ducem uneori pentru ca un fel de mancare sa fie acceptat seamana cu efortul unui vanzator atunci cand incerca sa te convinga sa-i cumperi produsul…

Iata insa cateva trucuri de care ne putem folosi astfel incat cel mic sa accepte mancarea pe care i-o oferim:

1. Este important sa ca momentul mesei sa fie unul vesel, nu un moment tensionat. Daca noi ca si parinti inainte de a aseza copilul la masa gandim ”sa vezi ca iar nu va manca, iar o sa stau sa ma rog de el, iar o sa dureze o ora” starea noastra de stres si tensiune se va transmite automat si copilului.

2. Momentul cel mai potrivit pentru introducerea unui nou fel de mancare este atunci cand copilului ii este foame si nu este foarte obosit.

3. Noile feluri de mancare trebuiesc introduse pe rand, daca avem prea multe noutati in acelasi timp pe farfurie sunt sanse foarte mari ca nici una sa nu fie incercata.

4. De multe ori prezentarea mancarii este cheia: taiati de exemplu ardeiul cu o forma de metal din aceea pentru biscuiti in forma de iepure sau steluta. Copilul va fi mult mai tentat sa incerce sa manance urechile unui iepuras rosu decat un bastonas simplu de ardei.

5. Puneti langa felul nou de mancare si ceva ce stiti ca ii place.

6. Copiii invata imitand asadar incercati ca si farfuria voastra sa arate la fel a ca lui si sa va bucurati de fiecare inghititura.

7. Implicati copiii in procesul de pregatire a mesei chiar de la varste fragede (atat cat le permite varsta), este important pentru ei sa ia parte la aceasta activitate si cu siguranta vor vrea sa guste si rezultatele.

8. NU le oferiti bauturi dulci sau energizante inainte de masa acestea nu ofera decat calorii goale si mult zahar si ii va face sa refuze mancarea.

9. Copiilor le plac gustarile dar acestea le pot taia pofta de mancare, asadar limitati gustarile la 2/zi la distanta de cel putin 2 ore de mesele principale.

10. Brocoli si alte legume verzi nu se numara in general printre preferatele celor mici insa le putem aseza in farfurie astfel incat sa avem o poveste. Stiu, ia putin timp insa poate face diferenta intre un “NU” si un “Hai sa gust”

11. Daca nu le plac cerealele integrale mai ales daca au fost obisnuiti cu cele normale cu adaos de zahar, etc. puteti ca peste cerealele integrale sa puneti o lingurita de pudra de roscove sau fulgi de cocos sau fructe uscate (fara adaos de zahar).

12. Copiilor le place sa bea smoothie, puteti alaturi de mar, portocala, ananas, banana etc sa ascundeti si avocado sau cateva frunze de spanac. Un pahar de smoothie poate fi gustarea perfecta.

13. Alegeti sa ascundeti legumele sub diferite forme: din dovlecei blenduiti cu putina ceapa sau usturoi puteti sa faceti sos pentru paste, morcovii ii puteti ascunde in briose, sunt nenumarate retete trebuie doar sa aveti putina rabdare si sa va ganditi ca timpul alocat este de fapt pentru sanatatea copilului vostru.

14. Luati copiii cu voi la cumparaturi si lasati-i sa alega fructe si legume pe care apoi sa le gatiti/preparati impreuna cu ei. Vor aprecia cu siguranta faptul ca au ales singuri ce sa manance.

15. Daca nu le plac legumele crude, folositi-le in supe taiate cat mai marunt sau faceti supa-crema. O lingurita de smantana deasupra de regula asigura succesul chiar daca supa este portocalie de la morcovi.

16. Inlocuiti inghetata din comert cu una facuta de voi in casa din fructe blenduite: banana si cateva capsuni, putin iaurt si gata, inghetata e numai buna de mancat

17. Fiti voi cel mai bun exemplu pentru copii, daca voi mancati legume langa friptura la un moment dat vor vrea si ei sa guste. Daca le place usturoiul si smantana combinati-le intr-un sos pe care il puteti pune peste legume. Daca le place sosul de rosii, folositi-l peste legume.

Sunt cateva trucuri care poate nu vor avea succes din prima insa cu perseverenta si idei nastrusnice mancarurile carora astazi li se spune un NU hotarat sa ajunga la MAI VREAU.

 

 

 

 

Sursa fotoPixabay

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *