Cu câteva zile înainte să aflu că sunt însărcinată am făcut un antrenament cu focus pe zona abdomenului…Țin minte și acum că mi-au trecut multe prin cap atunci când am aflat că în mine crește viață. În primele momente am vrut să nu mă mai mișc de pe canapea de spaimă, mă gândeam dacă nu cumva fără să vreau făcusem ceva rău prin intermediul exercițiilor pe care le alesesem.

Doctorul meu însă m-a liniștit și m-a lămurit că nu e chiar așa de neagră situația iar după prima ecografie mi-a explicat că dacă sunt activă este bine să rămân așa. Singura sa recomandare a fost să aleg cu grijă exercițiile și să nu mă obosesc prea tare. Eu îmi cunosc destul de bine corpul și am învățat să îi ascult semnalele, așadar am continuat să fac sport până prin luna a 8 a cand am simțit că trebuie să mă opresc. Exercițiile însă au fost special alese pentru fiecare trimestru de sarcină și facute la intensitate corectă, nu am forțat in nici un fel corpul. Scopul meu a fost să mă mențin sănatoasă și să nu afectez bebelușul în nici un fel.

Ca urmare NUMAI dacă aveti acordul medicului vostru, dacă sarcina se desfășoară bine, vă recomand să faceți sport. Există exerciții speciale pentru gravide şi se pare că sunt studii care demonstrează că sportul în perioada sarcinii este bun și pentru bebeluș.

Iată mai jos și câteva beneficii:

ajută la menținerea constantă a tensiunii arteriale. Se stie că în timpul sarcinii tensiunea poate crește iar prin sport aceasta poate fi ținută sub control.

îmbunătățeste starea de spirit. Fluctuațiile hormonale și acumularea de kilograme pot duce la modificarea dispoziției sufletești a viitoarei mame iar sportul ne ajută să ne simțim bine chiar și in timp ce burtica se mărește.

ajută la reducerea durerilor de spate. Întărirea mușchilor spatelui prin miscari specifice ajuta la diminuarea sau prevenirea apariției durerilor în timpul sarcinii.

ne ajută să dormim mai bine. Multe gravide se plâng de probleme cu somnul în timpul sarcinii, iar cele care au facut sport au constatat că se odihnesc mai bine, dorm mai profund și au mai multă energie.

previne apariția constipației. O problemă neplăcută pentru marea majoritate a viitoarelor mame. Alimentele cu un conținut ridicat de fibre și sportul ajută ca organismul să se mențină activ și să elimine toxinele mai ușor.

poate preveni apariția diabetului gestațional. Aceasta formă de diabet specifică sarcinii se datorează faptului că hormonii secretați de către placentă blochează secreția de insulină și de regulă dispare după naștere. Un studiu efectuat în anul 2012 în SUA de către dr. Bradley D. Price a arătat faptul că femeile care au foacut sport în mod regulat în timpul sarcinii au fost mai puțin predispuse la aparția acestuit tip de diabet în comparație cu cele care nu au fost active.

-se pare că și bebelușii pot beneficia de activitatea fizică a viitoarei mame, sunt studii care arată că sunt mai puțin predispuși la obezitate și diabet .

Acestea ar fi câteva dintre beneficiile sportului în sarcină, dacă deja faceți antrenamente discutați cu medicul ginecolog despre ele, despre cât de intense sunt și aplicați recomandările sale. Același lucru este valabil și dacă nu ați făcut sport niciodată dar vă doriți să fiți active în timpul sarcinii. Există centre specializate în gimnastica pentru gravide, NU faceți singure, nu este momentul să experimentați.

Sarcina este una dintre cele mai frumoase perioade din viața unei femei și aduce cu ea multe, foarte multe schimbări pe plan fizic, mental dar și sufletesc. Atunci când o nouă viață crește în tine știi că îți dorești să faci totul pentru ea, totul pentru a o proteja și a o ajuta să crească frumos. Sa vă mențineți sănătoase și să vă bucurați de fiecare clipă este așadar o condiție esențială pentru că așa cum spune si titlul unei cărți o mama fericită înseamnă un copil fericit.

Sa fiți sănătoase dragi viitoare mămici!

 

Pentru a fi la curent cu ultimele articole puteți urmări și pagina de Facebook a blogului aici

 

Sursa foto: Pixabay

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *