Așa cum probabil unii dintre voi știți deja, pe blogul meu există secțiunea de Home Fitness, secțiune dedicată mămicilor care vor să facă mișcare dar care din diferite motive nu reușesc să ajungă la sală.

Pentru că este important ca mișcarile să fie executate corect, unul dintre proiectele mele din acest an constă în realizarea unor video-uri cu exerciții, pentru că feedback-ul primit de la cei care au citit secțiunea este că înveți mai ușor cu ajutorul unui video decât al unor poze, cum sunt cele prezente deja în articolele mele.

M-am mobilizat așadar și pentru acest lucru voi apela inclusiv la specialiști în domeniu pentru a vă putea oferi păreri cât mai avizate.

Pentru primul capitol al acestui proiect am apelat la Iulian DinuFitness Coach de la Personal Trainer Studio și fondator al Fitness School Education(școala de formare în domeniul sportiv), vă invit așadar să-l cunoașteti citind interviul de mai jos:

iulian-dinu

Cine este Iulian Dinu și de când a apărut pasiunea pentru sport?

Sunt absolvent al Facultății de Kinetoterapie, cu Master în Managementul Serviciilor de Sănătate și Post Universitară – Preparator Fizic iar de 10 ani lucrez Antrenor Personal. Pasiunea mea pentru sport a apărut încă din copilărie, practicând mai multe sporturi : Kickboxing, fotbal, basket, şah 🙂 iar de-a lungul timpului am absolvit mai multe cursuri de specialitate printre care: Curs internaţional Fusion Training – Master Trainer/Formator Matthew Griffiths, Curs Internaţional Personal Trainer – Centro Studi Paf în colaborare cu Italian Personal Trainer Agency (IPTA) – Italia , Certificare de baza Bosu – Sistemul complet de antrenament – Master Trainer/Formator Daniel Gonzales , Curs Funcţional Fit – Master Trainer/Formator Alfredo Petrosino, Curs Funcţional Training – by Giovanna Ventura, Curs Khai Bo – Master Trainer/Formator Troy Dureh din Anglia .

Cum îți ajuți clienții să-si atingă obiectivele propuse?

Clienţii mei provin din diferite medii : corporate, antreprenori, persoane publice, iar în 10 ani am acumulat multă experienţă, datorită provocărilor lansate de aceşti clienţi.
Majoritatea persoanelor îşi doresc slăbească, vin cu dureri de spate, de coloana, genunchi sau, datorită lipsei de mişcare, vin cu dorinţa de a se simţi mai bine per ansamblu. Eu consider formez o „echipă” cu fiecare client al meu, deoarece nu poţi avea rezultat, dacă eu ca antrenor doar lansez un set de exerciţii și nişte recomandări alimentare. Din contră, trebuie fiu focusat 100 % pe client, pe cum se simte el, cum resimte antrenamentul, ce dozaj să-i ofer (în funcţie de cum se simte şi în ziua aceea la antrenament) , să-i creez un ambient plăcut, cu exerciţii treptate ca nivel de intensitate pe care le poată face şi în acelaşi timp găsească dorința continue. De asemenea este foarte important şi măsori aceste progrese, acest lucru fiind foarte motivant pentru noi caechipă„. De exemplu : Azi prima zi la sală, am reuşit fac doar 10 genuflexiuni, 3 flotări şi 15 abdomene, după 1 lună, îmi dau seama am progresat, la 25 genuflexiuni, 8 flotări şi 30 de abdomene, am reuşit alerg şi 5 minute pe bandă, simt mai energic, mai sănătos, şi mai motivat continui pentru scopul pe care mi l-am propus eu ca și client.

Un alt exemplu de motivaţie este Ioana Dumitrache, blogger pe zona de Beauty cu care colaborez de multă vreme. Ioana lucrează ca Make Up Artist, așadar este vorba despre o meserie statică, pe scaun sau în picioare, fără prea mult timp liber. Am început antrenamentele acum 1 an şi 7 luni şi a progresat foarte bine, ajungând în prezent slăbească peste 38 de kilograme şi evident schimbe foarte multe mărimi la haine. Sportul a avut un impact pozitiv și asupra sănătații sale, au dispărut durerile de genunchi şi de coloana pe care le avea iar rezultatele obținute au motivat-o și continuăm să colaborăm în continuare.

Ce recomandări ai pentru cineva care doreşte înceapă facă sport acasă?

Celor care doresc se apuce de sport acasă le recomand în primul rând facă o încălzire foarte intensă şi corectă a întregului corp ( începem cu încălzirea capului şi terminăm cu încălzirea gleznelor ).
Deasemenea recomand exerciţii uşoare precum : genuflexiuni, ridicat piciorul lateral, sărituri uşoare şi exerciţii la saltea pentru talie, fesieri şi abdomen.
Vreau subliniez faptul având RĂBDARE cu noi, cu exerciţiile uşoare pe care le facem, PROGRESUL se va vedea în timp, nu sunt adeptul rezultatului IMEDIAT, deoarece experienţa mi-a arătat acesta este provizoriu.
Important este avem un echilibru : Sport , Alimentaţie Sănătoasă şi Odihnă. Toate aceste lucruri trebuie le avem în permanentă pentru a avea REZULTAT.

De ce este necesar facem sport?

Sportul trebuie devină parte din noi. Așa cum ne spălăm pe dinţi în fiecare dimineaţă, ar trebui ajungem avem un minim de 20-30 de exerciţii fizice ( activităţi fizice ) în fiecare zi. Aceste activităţi zilnice se pot concretiza în : exerciţii fizice acasă, mersul pe jos, alergatul în parc, mersul pe bicicletă, înot, mers la sala de fitness, aerobic, etc. Beneficiile sportului sunt multiple : ajută la obținerea unei stări de bine a întregului corp, relaxează creierul, ne ajută să dormim mai bine şi lista poate continua.

 

Aceasta ar fi pe scurt prezentarea lui Iulian, am dorit sa-l cunoașteți și voi pe cel împreună cu care voi demara acest proiect special pentru mămicile care vor să lucreze corect acasă.

Dacă vreți să fiți la curent cu apariția tutorialelor cu exerciții, vă invit să urmariți pagina de Facebook a blogului aici.

 

 

Sursa foto: Iulian Dinu-arhiva personală, Pixabay

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *